четвъртък, септември 13, 2007

Щастливите числа

Бях решил да не пиша в блога, докато не си оправя едни неща, но реших да наруша решението си, най-вече защото оправянето на тези неща отнема повече време, отколкото ми се иска (причини - мързел и липса на достатъчно воля, породени от ситуацията в последните месеци). И реших, че днеска, 13 септмеври, е хубав ден, за да направя това. На днешната "щастлива" дата се навършват две години, откак съм трудово лице в сегашната ми (и единствена засега) фирма. Мога да кажа, че съм уцелил своеобразен джакпот, най-вече заради приятната атмосфера и готините хора.
С право мога да кажа, че от числото 13 имам само приятни спомени. Някои фаталисти могат да поспорят с мен, че числото е лошо. Според мен няма лоши и добри числа. Има такива, каквито сам си направиш. Асоциираш ли числото с нещо хубаво, естествено, че числото ще бъде хубаво, в противен случай, ще бъде зло. В доста случаи (може би даже в повечето) хората запомнят повече лошите неща свързани с дадено число и съответно то бива анатемосано като едва ли не единствения виновник за нещастията им. На мен лично ми звучи смешно. И обратното - когато приемат, че едно число е единствената причина за успех, после обвиняват за тях липсата на това число и присъствието на други, не толкова "щастливи". Да живее нумерологията!
Предполагам, че мнозина знаят защо 13 (в комбинация с петък понякога) е прието да е лошо. 13 били присъстващите на Тайната вечеря, Юда пристига 13-ти. Орденът на тамплиерите е бил разрушен на 13 октомври (петък). Има и други причини, но тези май са най-известните. Нещо интересно за днешната дата - 13 септември. Тя ще се падне в петък през 2013-та година (обърнете внимание на годината), когато ще празнувам (евентуално, ако не съм напуснал) 8-мата си годишнина в сегашната ми фирма. Същата година ще има и петък 13-ти през декември, точно ден след моя рожден ден. Не е тайна, че реално зодиите трябва да са 13, заради съзвездието Змиеносец, в което Слънцето пребивава между 30 ноември и 17 декември, то ест аз самият трябва да съм със зодия Змиеносец (13-тата), ако не го бяха махнали тъй вероломно от Зодиака. Но какво да се прави, официално съм Стрелец, така че ще приема съдбата си ;)
Има и други числа, които асоциирам с нещо хубаво или интересно. Стандартните 1, 2, 3 (има немалко примери за това - 1 небе, 1 живот и т.н.; 2 очи, уши, ръце, крака и т.н.; 3 са точките определящи равнина, то ест най-малкия брой нужни опорни точки, за да е стабилно едно нещо); 5 - златното (божественото) сечение може да се открие в петолъчката; 6 - първото съвършено число (сбора от делителите на числото, освен самото число, е равен на самото число); 7 - първото число, за което
няма намерен все още признак за делимост; 9 - просто ми харесва; 10 - основа на бройната система използвана в ежедневието; 11 - едно симпатично просто число; 12 - рождената ми дата и месец; 19 - рождената дата на сестра ми и майка ми, както и на различни приятели, първите две цифри на предишния век започват с 19. Както може да се види, човек винаги може да намери нещо хубаво или в краен случай интересно относно някое число.
Смятам да спра дотук, за да не отегча всички, ако вече не съм го направил ;)

7 коментара:

Lark каза...

Честита годишнина :)

А относно нумерологията - незнам защо, но винаги ми е звучала абсурдна като теория. По-глупаво и безсмислено ми се струва само тълкуването на сънищата :D

Unknown каза...

Сънищата могат да ти кажат много неща, особено ако ги тълкува човек завършил твоята професия ;) Не ги пренебрегвай :)

iffi каза...

Освен това днес е деня на програмиста (нищо, че си QA, пак може да го отбележиш) :)
А аз пък на тази дата напускам работа :(
ех, такъв е живота...

Unknown каза...

Ифи, съжалявам за напускането. Надявам се, че ще си намериш по-хубава :) А относно деня на програмиста - в трудовия ми договор пише, че съм програмист, така че това си е и мой празник :)

Lark каза...

Такива с моята професия още във втори курс учат какво представляват сънищата и, повярвай ми, далеч по-прозаично и ненуждаещо се от тълкуване е ;)

Анонимен каза...

Йее, Фери се върна :)
Честита годишнина и от мен (със закъснение) :)
В обкръжението ми има адски много хора, които вярват в нумерологията, но до този момент не са успели да ми повлияят по какъвто и да било начин. Това, което ти каза за натоварването на някое число с личен смисъл ми се струва далеч по-логично и основателно от всякакви основи на Вселената и т.н.
Между другото, скоро четох един учебник, в който беше отделена цяла (огромна) глава за числата и различните им смисли и символизъм. Много интересно четиво, наистина, и е удивително колко много значения може да има едно единствено число! :)

ferry каза...

Лори, дали все пак няма някакъв елемент на тълкуване? Признай все пак, че в отделни ситуации един и същи сън може да означава различни неща, затова ще се наложи и един вид тълкуване.

Мел, благодаря :) Признавам, че числата са велика сила, но те са само инструмент в ръцете на човек, който може да борави с тях, а не нещо, което ни води. Ще ми е интересно да прочета това четиво :)