понеделник, май 28, 2007

(Без)сън(ие) в пролетна нощ

Човек да не рече да се прибира на село (в моя случай), че все му се случват разни интересни неща. Особено, когато е решил после да се връща в София с нощния влак. Накратко - качвам се във влака в компанията на двама необичащи особено трезвеността съселяни и с мисли, че пътуването до Димитровград (където и двамата щяха да слизат) ще е супер-хипер-мега-дупер досадно и скучно. Така и се оказа. До момента, когато един човек застана пред отвореното купе и се заслуша (поне така си помислих първоначално) в разговора, който водеха двамата ми съкупейници и в който аз епизодично взимах вяла роля с кимване на глава или промърморване на "Да, разбира се" или "Не". След минутка разговорът се прекъсна, един от седящите до мен видя човека, позна го и човекът седна до нас. След обичайните поздрави човекът ме попита дали не се казвам Фердун. Аз разбира се потвърдих (най-малкото нямах намерение да лъжа де). Попита ме дали мога да се сетя кой е той. И изведнъж като че ли ме удари по главата спомена - та с този човек се виждахме едва ли не всяка седмица преди около 20 години (да, колкото и странно да звучи, имам спомени отпреди толкова време, най-вече защото съм бил достатъчно голям за това) и то не къде да е, а в тогавашния Съветски съюз, където нашите са имали неблагоразумието да отидат да живеят и работят, взимайки ни и нас. С неговото семейство, както и още едно трето семейство, имахме удоволствието да сме семейни приятели, от типа - тази седмица вие сте у нас, а пък другата ние ще заповядаме при тях. И така на разменни начала се случваше да се съберат 7 деца (аз и сестра ми, двете момичета на човека от влака и още две момчета и едно момиче от третото семейство), които доста често се случваше даже да спят в една стая (май оттогата се кефя на масовките). И докато големите си правеха кефа по техния начин, ние си правихме кефа по нашия си начин, който разбира се беше по-забавен от техния. Няма да споменавам за безбройните излети до близката гора, където толкова много пилета бидеха изядени и толкова бира беше изпита (от страна на големите разбира се). А веднъж бяхме забравили да вземем вода и се наложи да се мием с бира. Ех спомени, спомени.
И така припомняйки си добрите стари години стигнахме до Стара Загора, където той трябваше да хваща влака за Варна, а аз за София. Неговият влак си дойде по разписание след половин час, а моят влак, след като чаках половин час, се оказа че закъснява с 40 минути (това към 1 часа през нощта). Проклинайки късмета си се запътих към чакалнята където поне седнах удобно и почетох "Глинени крака" и похапнах, че иначе щях да си умра от глад. И когато стана време да идва влака (поне по мои изчисления де) пръстът на съдбата се намеси отново в колелото на историята (е, малко преувеличавам де) и ми поднесе още 30 минути закъснение. Настроението ми започна да се вкисва тотално. Утешавах се с мисълта, че поне като пристигне влака ще си седна удобно ще поспя. Да, ама не! Когато след повече от 1 час закъснение влака все пак дойде, се оказа, че влака е фул-фраш пълен и едвам си намерих място да стоя прав. И така 2 часа и половина се лашках на крака полуизморен и издразнен от разни хора, които спяха в не толкова удобните, но поне седящи места в купетата, се дотътрихме с огромна скорост (наваксвайки половин час закъснение) в Пловдив, където имах късмета да се поосвободи място и където с облекчение се пльоснах. Успях да подремя, но все не можех да се отпусна като хората. Някаква неземна сила все ме караше да си отварям очите когато влакът спираше и да се взирам отчаяно в опити да разбера къде съм (така и не разбрах за какво ми беше). И към 7 и нещо напълно изморен, недоспал и раздразнен като настъпена по опашката гърмяща змия слязох на бетонната площадка на сивата грамада, наречена Централна ЖП гара. Хванах първия автобус до Сточна гара, който на всичкото отгоре беше и препълнен (втория, който дойде веднага след него, беше полупразен, естествено). Одисеята ми свърши в леглото в квартирата, където успях да поспя още час и половина, след което да започна отново тежката битка с времето (работното) и да успея да оживея до вечерта.
Както виждате, успях :)

3 коментара:

Lark каза...

Ехааа! На това му се вика приключение! ;) Наскоро и аз се свързах с най-добрата си приятелка от детството и знам колко странно и блажено е едновременно чувството.

Радвам се, че отново си подхванал писателстването в блога :)

ferry каза...

Не че ми се е искало въобще да го зарязвам, ама поради независещи от мен причини (и зависещи от мен де) се случи така. Не се знае как ще процедирам отсега нататък, но ще се постарая да съм малко по-редовен (така си бях казал и преди да позарежа блога си де ;) )

Boyana каза...

Супер яко ми прозвуча всичко. :D